ضامن وام ازدواج | انجام ضمانت وام ازدواج در سال 1403

ضامن وام ازدواج
ضامن وام ازدواج میخوای؟ اگر نیاز به ضامن وام ازدواج دارید، “ضامن میشم” ضمانت وام ازدواج شما را انجام می دهد. میتوانید از طریق فرم درخواست ضامن درخواست خودتان را ارسال کنید تا در اسرع وقت کارشناسان ما با شما تماس بگیرند. با ما بهترین و سریع ترین نوع ضمانت را تجربه کنید. با داشتن ضامن های مختلف از نوع کسر از حقوق، ضامن کارمند، ضامن کاسب و … بهترین خدمات را با بهترین قیمت به شما ارائه خواهیم داد. همچنین میتوانید بسیار سریع ضامن خود را فراهم کنید و سریعتر وام ازدواج خودتان را تهیه کنید.

ثبت نام جهت دریافت ضامن (کلیک کنید)

فهرست محتوا

مزایای استفاده از ضامن وام ازدواج در سامانه ضامن میشم

ضمانت با استفاده از سامانه ضامن میشم بسیار سریع خواهد بود و تجربه شیرینی را برای شما رقم خواهد زد. برخی دیگر از ویژگی های ما:

  • هزینه پس از انجام ضمانت دریافت می شود.
  • ضامن ها مورد تایید تمامی مراجع بانکی و قضایی می باشند.
  • امکان دریافت ضمانت برای چند نفر مهیا می باشد.
  • بدون معطلی می باشد.(همکاران ما سوابق شما را بررسی میکنند و در صورت امکان انجام به شما اطلاع میدهند)
  • تمامی مراحل آنلاین انجام می گردد و نیازی به حضور شما تا زمان انجام ضمانت نیست.
  • اعتبارسنجی کاملا رایگان می باشد.
  • پاسخگویی توسط همکاران ما روزانه از ساعت 11 صبح الی 19 عصر می باشد.

برای دریافت ضمانت وام ازدواج چطور به ما اعتماد کنید؟

سامانه ضامن میشم با داشتن طیف گسترده ای از ضامنین مختلف، در اسرع وقت کار شما را انجام خواهد داد. مهم ترین بخش ضمانت دریافت هزینه می باشد که برای اولین بار در ایران، بدون هیچ گونه پیش پرداخت و یا تعرفه اعتبار سنجی، بصورت رایگان میتوانید شروع به دریافت ضامن کنید و کل هزینه پس از انجام ضمانت طی یک قرارداد رسمی از شما دریافت می گردد.

این مهمترین ویژگی ماست، چه تضمینی بهتر از اینکه شما بتوانید پس از دریافت ضمانت هزینه را پرداخت کنید؟ از این بابت در ایران بی رقیب هستیم.

سوالاتی در مورد ضامن وام ازدواج دارید؟ چطور با ما در ارتباط باشید 

سامانه ضامن میشم مجهز به چت آنلاین و تلفن ثابت می باشد که میتوانید از طریق آنها با ما در ارتباط باشید

تلفن های ما در پایین سایت و در صفحه تماس با ما  موجود می باشد که از طریق آنها میتوانید با ما در تماس باشید و سوالات خودتان را بپرسید .

همین الان ثبت نام کنید

برای ثبت نام جهت دریافت ضامن وام ازدواج، روی دکمه زیر کلیک کنید و فرم را تکمیل کنید، همکاران ما پس از بررسی مورد شما با شما تماس میگیرند و یا از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

ثبت نام جهت دریافت ضامن (کلیک کنید)

وام ازدواج چیست؟ توضیحات کامل درباره وام ازدواج

وام ازدواج هر ساله متناسب با نرخ تورم و رشد قیمت ارز، محاسبه می‌گردد و با اقساط ۱۰ ساله، و سود ۴ درصدی، از طریق تمامی شعب بانکی در سراسر کشور با ارائه ضامن وام ازدواج و شخصی که ضمانت وام ازدواج کند، در اختیار واجدین شرایط و متقاضیان دریافت وام ازدواج قرار می‌گیرد.

طی سال‌های اخیر، آمارهای منتشر شده توسط سازمان ثبت احوال کشور حاکی از آن بوده که به دلیل عدم تمایل جوانان به تشکیل خانواده، در چند دهه‌ی آینده، با کاهش جمعیت جوان کشور روبه‌رو هستیم. پس از تحقیق و پژوهش‌های گسترده‌، برخی از جامعه‌شناسان و متخصصان جمعیت‌شناسی، با تایید این فرضیه، دلیل اصلی این مساله، و ریشه‌ی اصلی بروز آن را عدم توانایی جوانان در برآورد هزینه‌های شروع زندگی مشترک دانسته‌اند.
بر همین اساس دولت تصمیمی اتخاذ نمود که طی آن، لایحه‌ی طرح حمایت مالی از جوانان برای آغاز زندگی مشترک (وام ازدواج) به تصویب مجلس رسید، با این هدف که کمک‌هزینه‌ی ازدواج بتواند گره‌گشای مشکلات مالی جوانان در ابتدای شروع زندگی‌شان باشد. 

شرایط اخذ وام ازدواج

مهم‌ترین شرط ثبت‌ نام و اقدام برای دریافت وام ازدواج، برخورداری از تابعیت ایرانی است. لازم به توضیح است چنانچه فردی دارای تابعیت ایرانی باشد، اما ساکن ایران نباشد، همچنان امکان درخواست برای اخذ این وام برای او وجود دارد و محدودیتی برای متقاضیان ایرانی ساکن کشورهای دیگر اعمال نخواهد شد.
دومین شرط اقدام برای اخذ وام ازدواج، که اساسی‌ترین و مهم‌ترین الزامات دریافت این وام است، تعداد درخواست متقاضیان وام ازدواج است. به معنای ساده‌تر اگر فرد متقاضی در گذشته از این وام استفاده کرده باشد، نمی‌تواند مجددا برای دریافت وام ازدواج اقدام نماید، در حقیقت هر فرد ایرانی تنها یک بار می‌تواند وام ازدواج دریافت کند.
قوانین کلی و ضوابط دریافت وام ازدواج در کلیه‌ی مبالغ:
۱. دریافت تسهيلات ازدواج، منوط به عدم دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در گذشته است.
۲. چنانچه فرد متقاضی قبلا از وام ازدواج استفاده نکرده باشد، علی‌رغم ازدواج دوم یا بیش‌تر، همچنان می‌تواند از تسهيلات قرض‌الحسنه وام ازدواج بهره‌مند گردد.
۳. هر یک از زوجین مستلزم ثبت‌نام جداگانه در سامانه قرض‌الحسنه ازدواج هستند.
۴. کلیه‌ی اشخاص حقیقی دارای ۱۸ سال تمام که سابقه‌ی چک برگشتی یا اقساط معوقه در سیستم بانکی کشور را نداشته باشند، می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند.
۵. ارائه‌ی سند رسمی ازدواج زوجین که در دفاتر اسناد رسمی به ثبت رسیده باشد الزامیست.

ثبت نام جهت دریافت ضامن (کلیک کنید)

نحوه ثبت‌نام وام ازدواج 

۱. اولین مرحله برای ثبت‌نام جهت اخذ وام ازدواج، ورود به وب‌سایت رسمی تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است.
۲. پس از ورود به سامانه‌ی اصلی تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در آدرس فوق، قوانین و مقررات را به دقت مطالعه کنید.
۳. به خاطر داشته باشید هر یک از زوجین می‌بایست فرم ثبت‌نام جداگانه‌ای برای دریافت وام ازدواج پر کنند، بنابراین نیاز است دو فرم مجزا یکی با مشخصات شخص شما، و فرم دیگر با مشخصات همسر شما تکمیل شود.
۴. پس از این‌که مراحل اینترنتی ثبت‌نام را تکمیل کردید، یک پیامک از سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه، که حاوی یک کد ده دقمی است، به شماره موبایلی که در فرم وارد کرده‌اید برای شما ارسال خواهد شد.
نکته مهم: به خاطر داشته باشید که از این مرحله به بعد، درخواست شما برای اخذ وام ازدواج با این کد رهگیری شناسایی و پیگیری می‌شود، بنابراین حتما آن را در گوشه‌ای یادداشت و ذخیره کنید.

نکته مهم: سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به نشانی ve.cbi.ir تنها مرجع رسمی کشور جهت ثبت نام متقاضیان تسهیلات یاد شده است. دقت داشته باشید ضامن واج ازدواج پس از این ثبتنام و در شعبه مورد نیاز می باشد و برای ثبت نام نیاز به معرفی ضمانت برای وام ازدواج ندارید.

ثبت نام جهت دریافت ضامن (کلیک کنید)

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۰

۱. وام ۷۰ میلیون تومانی برای هر یک از زوجین (در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان)
۲. وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای بانوان زیر ۲۳ سال
۳. وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای آقایان زیر ۲۵ سال

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

به صورت کلی هر ساله مبلغی با احتساب تورم، به وام ازدواج جوانان اضافه می‌گردد که پس از نشست مجلس و دولت، آنچه اعلام شده این است که به دلیل نوسانات بازار ارز، امکان تعیین مبلغ دقیق وام ازدواج قابل پیش‌بینی نیست. با این شرایط وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان، در نظر گرفته شده بود. 

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۲

مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه 1402، در خصوص مبلغ وام ازدواج 1402 تصمیم‌گیری کرد. بر این اساس، مجلس با افزایش مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از 1398.1.1 باشد به 180 میلیون تومان موافقت کرد.

مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۳ + شرایط ضامن وام ازدواج

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به زوج های زیر ۲۵ سال در سال آینده ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد شد.
به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت اول امروز ( شنبه) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در بخش هزینه ای، جزء ۱ بند ث تبصره ۱۳ لایحه را به تصویب رساندند.
بر اساس این مصوبه؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مطابق با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و قوانین مربوط به ایثارگران، قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون جهش تولید دانش بنیان، قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و تسهیلات، قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه زندانیان نیازمند، از محل سپرده های قرض الحسنه اعم از جاری و پس انداز شبکه بانکی (غیر از بانک های قرض الحسنه) پس از کسر سپرده قانونی را تا سقف سه میلیون میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال به قرض الحسنه ازدواج، فرزندآوری و ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن و دیگر موارد ذکرشده در قوانین فوق اختصاص داده و از طریق بانک های عامل (به تشخیص شورای پول و اعتبار) به شرح زیر نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه اقدام نماید:
۱. تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (موضوع ماده ۶۸) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت:
-۱-۱ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آن ها بعد از ۱۴۰۱/۱/۱بوده است مبلغ سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است.
-۱-۲ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر بیست و پنج سال و زوج های زیر بیست و سه سال مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال است.
واجدین شرایط دریافت وام ازدواج
1. دارای تابعیت ایرانی باشد.
2. تاکنون وام ازدواج را دریافت نکرده باشد.
3. از تاریخ عقد محضری زوجین، حداکثر ۲۴ ماه گذشته باشد.
4. کد رهگیری ده رقمی را دریافت کرده باشد.
5.ضمان وام ازدواج داشته باشید و شخصی ضمانت وام ازدواج شما را انجام بدهد.

مهلت دریافت وام ازدواج

پس از ثبت‌نام در سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه وام ازدواج، و دریافت کد رهگیری ده رقمی، تا دوازده روز مهلت دارید با در دست داشتن مدارک خواسته شده، برای دریافت وام ازدواج به شعب بانک انتخابی خود مراجعه کنید. در صورت عدم مراجعه‌ی حضوری به شعبه‌ی مذکور، درخواست متقاضی از سوی بانک حذف شده و کد رهگیری باطل می‌گردد. همچنین این وام نیاز به ضامن دارد و ضامن وام ازدواج باید داشته باشید.

مدارک لازم برای ثبت‌نام وام ازدواج ۱۴۰۳

۱. اصل سند ازدواج
۲. کپی تمام صفحات سند ازدواج
۳. اصل شناسنامه‌ی زوجین به همراه کپی از تمام صفحات شناسنامه جهت ارائه به بانک
۴. اصل کارت ملی زوجین به علاوه‌ی کپی از پشت و روی کارت
۵. اصل شناسنامه‌ی ضامن به همراه کپی از تمام صفحات شناسنامه جهت ارائه به بانک
۶. آدرس دقیق پستی به همراه کد پستی صحیح
۷. ثبت‌نام در سامانه‌ی تسهیلات قرض الحسنه‌ی وام ازدواج و دریافت کد رهگیری ده رقمی جهت ارائه به بانک
8.مدارک ضامن وام ازدواج 

ثبت نام جهت دریافت ضامن (کلیک کنید)

شرایط اخذ وام ازدواج

۱. دارای تابعیت ایرانی باشد.
۲. تاکنون وام ازدواج را دریافت نکرده باشد.
۳. از تاریخ عقد محضری زوجین، حداکثر ۲۴ ماه گذشته باشد.
۴. در سامانه تسهیلات قرض الحسنه وام ازدواج ثبت‌نام کرده باشد.
۵. کد رهگیری ده رقمی را دریافت کرده باشد.
6.ضامن وام ازدواج، یک یا دو شخص برای ضمانت وام ازدواج برای هر نفر نیاز هست

ثبت نام جهت دریافت ضامن (کلیک کنید)

مشخصات و مدارک موردنیاز ضامن برای اخذ وام ازدواج ( ضامن وام ازدواج )

مدارک موردنیاز ضامن وام ازدواج کارمند شرکت‌های دولتی به شرح زیر است:
۱. اصل شناسنامه‌ی ضامن به همراه کپی از صفحات اول و دوم شناسنامه جهت ارائه به بانک
۲. کارت شناسایی ملی به علاوه‌ی کپی از پشت و روی کارت
۳. حکم کارگزینی
۴. پرینت گردش حساب کلیه حساب‌های بانکی در سه ماه آخر با مهر بانک
۵. گواهی کسر از حقوق، آخرین نسخه
۶. اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند ملکی به‌علاوه‌ی یکی از قبوض
مدارک موردنیاز ضامن ضامن وام ازدواج کارمند شرکت‌های خصوصی به شرح زیر است:
۱. اصل شناسنامه‌ی ضامن به همراه کپی از صفحات اول و دوم شناسنامه جهت ارائه به بانک
۲. کارت شناسایی ملی به علاوه‌ی کپی از پشت و روی کارت
۳. گواهی اشتغال به کار به علاوه‌ی فیش حقوقی با مهر و سربرگ شرکت
۴. پرینت کلیه حساب‌های بانکی برای سه ماه آخر با مهر بانک
۵. گواهی کسر از حقوق، آخرین نسخه
۶. اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند ملکی به‌علاوه‌ی یکی از قبوض
مدارک موردنیاز ضامن وام ازدواج کارمند بازنشسته به شرح زیر است:
۱. اصل شناسنامه‌ی ضامن به همراه کپی از صفحات اول و دوم شناسنامه جهت ارائه به بانک
۲. کارت شناسایی ملی به علاوه‌ی کپی از پشت و روی کارت
۳. حکم بازنشستگی
۴. گواهی کسر از حقوق، آخرین نسخه
۵. اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند ملکی به‌علاوه‌ی یکی از قبوض

مهلت بازپرداخت اقساط و کارمزد وام ازدواج

مهلت بازپرداخت اقساط وام ازدواج ۱۰۰ میلیون تومانی ده سال معادل ۱۲۰ ماه است که با هدف کمک به قشر جوان تازه ازدواج کرده، سود چهارصدی برای آن در نظرگرفته شده است.

مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج

با توجه به این‌که اعلام زمان‌بندی مراحل انجام کار، توسط شعب بانکی و از طريق سازمان‌های دولتی ناظر تعیین می‌گردد، متقاضی می‌تواند برای اطلاع از روند پیشرفت درخواست وام ازدواج خود به مراکز مربوطه مراجعه کند یا از طریق تماس با بخش پشتیبانی هر یک از مراکز، درخواست خود را پیگیری کند.

پرسش‌های متداول متقاضیان وام ازدواج

آيا کليه بانکها نسبت به پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج از طريق سامانه اقدام می‌نمايند؟

خیر، در حال حاضر تنها شرکت‌هایی که در سامانه‌ی تسهیلات قرض‌الحسنه وام ازدواج اعلام شده اند برای دریافت وام ازدواج معتبر و قابل استناد هستند. برای اطلاع از فهرست تمامی بانک‌ها و موسسات مالی ارائه دهنده‌ی وام و تسهیلات ازدواج، به آدرس وام ازدواجhttps://ve.cbi.ir وام ازدواج – Cbi.ir مراجعه نمایید.

چه زمانی می‌توانم دوباره وام ازدواج بگیرم؟

چنانچه در گذشته یک مرتبه این وام را دریافت کرده باشید، امکان درخواست مجدد برای شما وجود نخواهد داشت، زیرا مطابق سیاست‌های دولت و ضوابط تعیین شده توسط بانک مرکزی کشور برای تسهیلات ازدواج، هر فرد دارای تبعیت ایرانی تنها یک بار می‌تواند وام ازدواج دریافت کند.
آيا می‌توانم پس از ثبت‌نام در یکی از بانک‌ها، درخواست خود را غیرفعال کنم و بانک خود را تغییر دهم؟
اگر قصد دارید بانکی که برای دریافت وام ازدواج خود انتخاب کرده‌اید را تغییر دهید، کافیست پس از ثبت‌نام در سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه وام ازدواج، و دریافت کد رهگیری ده رقمی خود، در بازه‌ی زمانی مقرر، که اعتبار آن ۱۲ روز پس از دریافت کد رهگیری از سامانه است، به بانک انتخاب شده مراجعه کنید. در غیر این صورت، به دلیل عدم مراجعه‌ی حضوری به شعبه‌ی مذکور، از سوی بانک عامل حذف خواهید شد و پس از سیزده روز، می‌توانید بانک دیگری را برای دریافت وام ازدواج خود انتخاب کنید و مجددا مراحل ثبت‌نام و دریافت کد رهگیری ده رقمی را از سر بگیرید.

آيا برای دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، ثبت‌نام يكی از زوجین كافی است؟

طبق قوانین ثبت شده در سامانه‌ی تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی وام ازدواج، تنها کسانی در لیست مشمولین شرایط دریافت وام قرار خواهند گرفت که هر دو نفر (زوج و زوجه) نسبت به تکمیل ثبت‌نام در سامانه و دریافت وام ازدواج اقدام کرده باشند.

شرایط سنی مجاز برای دريافت تسهيلات قرض الحسنه ازدواج چند سال است؟

طبق اعلام سامانه‌ی تسهیلات قرض‌الحسنه‌ی وام ازدواج، شرایط سنی مجاز برای دریافت این وام در واجدین شرایط مونث، ۱۳ سال، و برای واجدین شرایط مذکر ۱۵ سال تمام است
چهار کاری که می‌توان با مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ انجام داد

مبلغ وام ازدواج برای رهن آپارتمان

به گزارش فرارو، مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ در کمترین حالت یعنی زمانی که عروس یا داماد به‌شکل جداگانه برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند، احتمالا ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود. عروس و دامادی که ابتدای تشکیل زندگی‌شان در شهری مثل تهران دنبال رهن کامل آپارتمان می‌گردند، با این پول فرصت اجاره‌نشینی در واحد‌های نقلی مرکز و جنوب را پیدا می‌کنند.
رهن کامل آپارتمان در تهران برای واحد‌های نقلی و یکخوابه با مبلغی درحدواندازه کف مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ امکان‌پذیر است و اگر عروس و داماد به‌شکل همزمان برای دریافت تسهیلات دست‌به‌کار شوند، مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ کفاف رهن کامل آپارتمان در مناطق گران‌تری را می‌دهد. مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ در این حالت به ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد و اینطوری به‌جای محله‌های واقع در مرکز شهر و واحد‌های نقلی، امکان نقل‌مکان به محله‌های بالاتر و واحد‌های بزرگتر فراهم می‌شود. به‌عنوان مثال رهن کامل آپارتمان‌های دوخوابه در تهرانپارس، صادقیه و … با پولی درحدواندازه ۶۰۰ میلیون وجود دارد و اوضاع برای متقاضیان شهرستانی تا حدود زیادی بهتر است.
مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ بدون توجه به محل سکونت متقاضی پرداخت می‌شود و متقاضیانی که به‌جای تهران، در شهرستان‌ها سکونت دارند، می‌توانند مثل متقاضیان تهرانی از تسهیلات ۳۰۰ یا ۳۵۰ میلیونی بهره‌مند شود. از طرف دیگر، تفاوت قیمت مسکن در تهران و سایر شهر‌ها، در این حالت به نفع متقاضیان شهرستانی تمام می‌شود.
مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ به‌این ترتیب برای رهن آپارتمان در شهرستان‌ها می‌تواند کفاف واحد‌های بزرگتری را دهد. در اغلب محله‌های شهر‌هایی مثل مشهد، اصفهان، شیراز و سایر کلانشهر‌ها، می‌شود با بودجه‌ای نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان برای رهن کامل واحد‌های نوساز و دوخوابه اقدام کرد و کسی که امکان دریافت ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان وام ازدواج ۱۴۰۳ را پیدا می‌کند، در بدبینانه‌ترین حالت ممکن فرصت رهن کامل آپارتمان‌های نقلی و یکخوابه را پیدا می‌کند.

مبلغ وام ازدواج برای خرید خودرو

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و اگر متقاضیان تسهیلات، تصمیمی برای خرید خودرو داشته باشند، آن وقت تقریبا امکان خرید اغلب محصولات داخلی را پیدا می‌کنند. البته خرید خودرو از کارخانه آن هم با نرخ مصوب تاحدود زیادی دنگ‌وفنگ‌های خاص خودش را دارد و کار به ثبت‌نام در سامانه یکپارچه، انتظار در صف خرید و … می‌کشد. با این حال ارزان‌ترین سواری داخلی که فعلا توسط خودروسازان عرضه می‌شود کوییک دند‌ه‌ای است که حدود ۲۳۸ میلیون قیمت دارد.
قیمت ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز در کارخانه به‌عنوان یکی دیگر از ارزان‌ترین سواری‌های خودروسازان الان نزدیک ۲۸۳ میلیون تومان است و از آن طرف سقف مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ می‌تواند حتی برای خرید گران‌ترین سواری‌های داخلی کفایت کند.
دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در کارخانه تحت‌عنوان گران قیمت‌ترین سواری داخلی کمتر از ۶۹۳ میلیون فروخته می‌شود و تارا اتوماتیک تیپ V۴ هم حول‌وحوش ۶۸۲ میلیون تومان به دست مردم می‌رسد.

قیمت خودرو در بازار آزاد البته فاصله زیادی با نرخ مصوب کارخانه دارد و متقاضی وام ازدواج ۱۴۰۳ که این پول را برای خرید خودرو از بازار آزاد کنار می‌گذارد ناچار به پرداخت هزینه بیشتری می‌شود.
کوییک دنده‌ای که به‌عنوان مثال ارزان‌ترین سواری در خط تولید خودروسازان است، در بازار آزاد دست‌کم ۳۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. همان ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوزی که چند سطر بالاتر به آن اشاره کردیم، در بازار آزاد خودرو قریب ۴۰۰ میلیون دست به دست می‌شود. دنا پلاس اتوماتیک معمولی در بازار آزاد خودرو بیش از ۸۵۰ میلیون قیمت خورده و فعلا خرید تارا اتوماتیک تیپ V۴ از بازار آزاد حدود ۹۵۰ میلیون خرج برمی‌دارد.

مبلغ وام ازدواج برای خرید جهیزیه

مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ طبق روال سال‌های گذشته در اسفندماه نهایی می‌شود و بخشی از متقاضیان این پول را برای خرید جهیزیه کنار می‌گذارند. بااینکه گران‌ترین ساید‌بای‌ساید‌های موجود در بازار لوازم خانگی الان حدود ۱۵۰ میلیون قیمت دارند، اما از نظر فروشنده‌ها اغلب خریداران سراغ مدل‌های معمولی و می‌روند.
قیمت یخچال فریزرهای ایرانی دست‌کم ۹ میلیون تومان است و با این پول می‌شود سراغ مدل‌های ۱۵ فوتی رفت که برای یک تازه‌عروس و تازه‌داماد می‌تواند جوابگو باشد. یا مثلا مدل‌های ۲۴ فوتی که ابعاد بزرگتری دارند و قیمتشان از حدود ۱۶ میلیون تومان شروع می‌شود.
معدود لباسشویی‌های باقی‌مانده ال‌جی در بازار لوازم خانگی با ظرفیت دیگ هشت کیلو حدود ۶۰ میلیون فروخته می‌شوند، اما در فهرست پرفروش‌ترین لباسشویی‌های فعلی بیشتر اسم برند‌های ایرانی و اقتصادی را مشاهده می‌کنیم که با ظرفیت دیگ پنج تا هفت کیلو، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون فروخته می‌شوند.
خرید تلویزیون برای جهیزیه کار مرسومی نیست، اما عروس خانمی که چنین تصمیمی دارد و راهی بازار می‌شود، ممکن است با مدل‌های ۸۵ اینچ و غو‌ل‌پیکر سونی با قیمت بیش از ۱۳۰ میلیون روبرو شود. با این حال آنطور که فروشنده‌ها ادعا می‌کنند، تلویزیون‌ها ۴۳، ۵۰ و ۵۵ اینچ ایرانی فعلا مشتری بیشتری دارند و برای خرید آن‌ها باید چیزی بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون هزینه کرد.
ماشین ظرفشویی یکی دیگر از اقلام جهیزیه است و پرفروش‌ترین مدل‌ها را با عنوان اسنوا، دوو و … حول‌وحوش ۲۰ میلیون می‌فروشند. قیمت جاروبرقی‌های معمولی به حداقل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است. خرید ارزان‌ترین مایکروویو‌های موجود در بازار نزدیک پنج، شش میلیون آب می‌خورد و کف قیمت اجاق گاز‌های پنج‌شعله به حدود چهار میلیون تومان رسیده است.

مبلغ وام ازدواج برای خرید تسهیلات مسکن

دریافت وام ازدواج برای اخذ تسهیلات خرید مسکن یکی از تاکتیک‌های عروس و داماد‌ها در سال‌های گذشته بوده است. دریافت تسهیلات خرید مسکن برای عروس و داماد‌ها نیازمند پرداخت هزینه‌ای برای خرید اوراق تسهیلات و وام جعاله است.
سقف تسهیلات مسکن فعلا در شهری مثل تهران به‌شکل فردی ۴۰۰ میلیون تومان است و اگر عروس و داماد باهم اقدام کنند و در کنار آن برای تسهیلات ۱۶۰ میلیونی جعاله هم درخواست بدهند، آنوقت ۹۶۰ میلیون تحت عنوان وام خرید مسکن دست‌شان را می‌گیرد. عروس و دامادی که در تهران چشمشان دنبال چنین رقمی است برای خرید تسهیلات اوراق مسکن باید چیزی نزدیک ۲۸۰ میلیون تومان کار بگذارند که این هزینه می‌تواند از محل وام ازدواج تامین شود.
تسهیلات خرید مسکن البته در تهران و شهر‌هایی با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر، به شکل فردی ۴۰۰ میلیون است و این عدد در شهر‌های کوچک سقف ۶۴۰ میلیونی (نفری ۳۲۰ میلیون) دارد. فراموش نکنید که در این حالات علاوه بر اقساط ماهانه‌ای که شامل وام ازدواج می‌شود، عروس و داماد باید رقم جداگانه‌ای را هم هر ماه برای پرداخت وام خرید مسکن و اقساط جعاله کنار بگذارند.